زوم ریویو | دانلود فیلم و سریالهای روز دنیا

نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless

نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless

نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless

برای مشاهده اطلعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

http://zoomreview.ir

نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless

« فیلم بی‌خوابی» از  ان گونه فیلم هایی است  که در تابستان بسیار کم اکران می شود،

عمیق، چفت و بست دار و دارای پیچ و خم‌هایی که شخصیت‌ها را معنی می‌کنند.

آل پاچینو» و «هیلاری سوانک»  و «رابین ویلیامز» به عنوان یک روانی که پلیس‌ها در تعقیب

او هستند بازیگران اصلی‌ این فیلم هیجانی هستند که بازیگر برنده‌ی اسکار هستند  و

کریستوفر نولان ۳۱ ساله که کارگردانی نوآور است  کارگردانی این فیلم را برعهده گرفته

است و با این اثر جذاب و هیجان انگیز تمامی ما را به تفکر وارونه وادار می کند. این فیلم

تر و تمیز، احساسی، هولناک و بسیار خوب است. پاچینو، یکی از بهترین بازی‌های کارنامه‌ی

درخشانش در این فیلم است، او نقش «ویل دورمر» را ایفا می‌کند، یک مامور پلیس لس‌آنجلسی

که به شهری به نام «نایت میوت» در آلاسکا فرستاده شده تا در مورد قتل دختری نوجوان جستجو کند و به نتیجه برسد از همان صحنه‌ی اول، که در آن ویل و همکارش هپ (با بازی «مارتین داناوان») در حال پرواز بر فراز یک یخچال طبیعی هستند،

جوی غمزده بر فیلم حاکم می‌شود. کشمکش بین این دو همکار ملموس است،

کشمکشی بر سر یک پرونده‌ی قدیمی که اگر هپ در مورد آن به دیوان عالی چیزی بگوید، کارنامه‌ی درخشان هردویشان زیر سوال می‌رود.

ویل دورمر به شدت خواب آلود است ، اما خوابش نمی برد

. نور خورشید هم بسیار تابان است.الی بور، یک پلیس تیزبین است که سوانک، به ویل می‌گوید که اکنون آفتاب در حال تابیدن است و هوا تاریک نخواهد شد. حتی وقتی که ویل بی‌خواب  با نصب پرده در اتاقی که در هتل مستقر است را مس خواهد بپوشاند باز هم نور خورشید بی رحمانه می تابد. در فیلمنامه‌ی «هیلاری سیتز»، که اقتباسی بی چفت و بست و مایوس از روی فیلمی نروژی با همین نام محصول سال ۱۹۹۷ است، خورشید (استعاره‌ از خواستن و نتوانستن) است، ایده‌ای که در نگاه اول به شدت تهی و  بیهوده به‌نظر می‌رسد، چه برای فیلم، چه برای یک مخاطب. اما اینجا به آن شکل نیست. نولان به خوبی توانسته دست‌آوردهای «یادگاری» را با ویژگی‌های جدیدی ترکیب کند.

تله‌ای برای قاتل در یک ساحل مه‌آلود می گذارد  ویل به اشتباه به هَپ شلیک می‌کند.

آیا این یک تصادف است؟ ویل ترس را در چشمان هَپ قبل از مردنش می‌بیند.

یک رمان‌نویس مثل واتر فینچ  که با مقتول روابط نزدیکی داشته، تا میانه‌های فیلم نقش اساسی  در داستان ندارد، ویلیامز هم از اواسط فیلم کار خود را شروع میکند ، اما او ترس عجیبی را به نقشش تزریق می‌کند که واقعاً خارق‌العاده است.

او به دنبال برقراری ارتباط با ویل است، ابتدا با تلفن، بعد با ملاقات در یک کشتی، والتر با لحنی آرام صحبت می‌کند: “آدم‌کشی تو رو عوض کرده ویل، اون مثه هوشیاریه”.

نولان یک تعقیب و گریز هیجان‌آور بین مظنون و ویل در میان الوارهای معلق روی آب را ترتیب داده است،

اما این واکاوی روان‌شناختی ویل توسط والتر است که فیلم را تبدیل به یکی از بهترین‌ فیلم های  سال می‌کند.

همانطور که ویل شش روز متوالی به خاطر اینکه نور خورشید اذیتش می کنه نمی خوابید،

پاچینو بیشتر از هر زمان دیگری تکیده و خسته به نظر می‌رسد، و به ما اجازه می‌دهد این تحلیل و انزوای آرام آن پلیس تیزهوش را ببینیم.

این یک نقش‌آفرینی فوق‌العاده است که شما را خشنود می‌سازد.

نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless

زوم ریویو

دیدگاه‌ها برای نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless بسته هستند
mf
۲۷ دی ۱۳۹۵

دیدگاه‌ها برای نقد بررسی فیلم راز الود بی خوابی sleepless بسته هستندنظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

نظر ها بسته شده اند

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود